Overslaan en naar de inhoud gaan

BCG Business course

BCG Business course

Zoals alle grote bedrijven biedt ook BCG business courses aan. BCG organiseert meerdere van dit soort events voor verschillende expertises in diverse landen. Zo is er een business course in Amsterdam, maar ook in Londen, Rome en Parijs. Tijdens deze events wil BCG in contact komen met hoogopgeleid talent, en kan dat talent zich op zijn beurt onderscheiden ten opzichte van andere kandidaten.

Wie doen er mee aan een business course?

De meeste business courses bij BCG zijn toegankelijk voor 25 studenten. Aangezien er een groot aantal sollicitanten is, kan slechts een klein gedeelte worden uitgenodigd voor een gesprek. Business courses zijn daarom alleen weggelegd voor de top van de studenten. Zorg er daarom altijd voor dat jouw cv daar bij hoort.

‘World Food Programma’ Business Course

Elk jaar wordt deze business course georganiseerd in Rome. Gedurende dit vijfdaagse event zullen studenten met oplossingen moeten komen voor een gerezen probleem: het wereldwijde gevecht tegen honger.

‘A Taste of Strategy’ Business Course

Het 'A Taste of Strategy' event wordt gehouden in Parijs en keert regelmatig terug vanwege het grote succes. 25 studenten zitten in een kasteel dichtbij Parijs om een overname strategie te bedenken voor een frans wijn bedrijf. De studenten worden onderverdeeld in verschillende teams en strijden zo om de overname. Gedurende de hele week zal je begeleid worden door BCG consultants.

Unlim-IT-ed: IT 

Gebaseerd op een echt BCG project wordt in Parijs de Unlim-IT-ed IT business course georganiseerd. Technologische innovaties zullen moeten worden ontwikkeld om een concurrenten voordeel te behalen. Samen met BCG consultants zal jouw missie zijn om het bestuur te overtuigen in welke technologische producten zij moeten investeren om dat voordeel te behalen. 

BCG Masterclass

Deze business course wordt georganiseerd in Amsterdam. Samen met een BCG strategist zullen de kandidaten een nieuwe entry strategie ontwikkelingen voor een bedrijf in India. Deze masterclass is een hele realistische ervaring over hoe BCG te werk gaat. De uitdaging is met name om te kijken wat de bedrijfskansen zijn op een markt die sterk groeit en nog totaal niet gedefinieerd is. 

Solliciteren

Aangezien er een groot aantal sollicitanten is, kan slechts een klein gedeelte worden uitgenodigd voor een gesprek. Belangrijk hierbij is dat jouw cv positief opvalt tussen de stapels sollicitaties. Bij het beoordelen van jouw cv gaat BCG uit van een aantal criteria. Uiteraard moeten je resultaten op wetenschappelijk niveau uitmuntend zijn, daarnaast vinden zij het erg belangrijk dat je prijzen of beurzen hebt gewonnen. Naast je studie vindt BCG het belangrijk dat je nevenactiviteiten hebt gedaan, zoals een bestuursjaar bij een vereniging. Let bij het schrijven van je curriculum vitae (cv) dat deze zich onderscheidt van alle andere. Met andere woorden: hij moet in het oog springen.

Voorbereiden op een Business Course

Eenmaal aangenomen voor een business course is het belangrijk dat jij je voorbereidt. Allereerst moet je je verdiepen in het bedrijf. Bekijk de website van BCG, lees recente nieuws- en persberichten. Kortom, wees op de hoogte van wat er speelt binnen en om het bedrijf. Daarnaast is het ook belangrijk om jezelf te kennen. Wat zijn jouw sterke en zwakke punten? Wat wil je graag leren? Probeer dit voor jezelf duidelijk te maken en in een pitch te zetten, zodat je kort en bondig wat over jezelf kunt vertellen. Zorg ook dat je een een proactieve houding hebt. Vragen stellen over het bedrijf wordt erg gewaardeerd. Zorg er daarnaast voor dat je erg verzorgd uitziet en ga niet under- of overdressed naar de business course.

Blog Categories: scriptie