Overslaan en naar de inhoud gaan

ARAG

620 medewerkers

Werken bij  ARAG

Wie zijn wij

ARAG is meer dan een verzekeraar. ARAG is een allround juridisch dienstverlener waar zo’n 580 mensen werken verspreid over de locaties Leusden, Breda, Roermond en Amsterdam. Onze juristen helpen en adviseren particulieren en ondernemers. Door te reageren en vooral te signaleren. En door te procederen als het echt niet anders kan. Dit alles doen wij op onze eigen ARAG manier: persoonlijk, positief en op inhoud. Als veelzijdig juridisch dienstverlener en specialist in rechtsbijstand, maakt ARAG deel uit van de ARAG Groep. Een wereldwijde speler met vestigingen in twaalf Europese landen en de Verenigde Staten.

Wie wij zoeken voor onze traineeships

Regelmatig zijn wij op zoek naar starters voor onze verschillende afdelingen en locaties. Ben jij klantvriendelijk, een teamplayer en wil je jezelf vakinhoudelijk en persoonlijk ontwikkelen? Dan zoeken wij jou! 

Juridische functies 
Je hebt een HBO-Rechten of WO-opleiding Nederlands Recht afgerond. Naast je studie heb je activiteiten ondernomen waarbij jij je vakkennis verder hebt ontwikkeld of waarin jouw klantvriendelijkheid voorop stond. Je bent initiatiefrijk, communicatief en plannen & organiseren is jou toevertrouwd. Daarnaast heb je empatisch vermogen en ga je een uitdaging niet uit de weg. 

Overige afdelingen 
Voor onze overige afdelingen zijn een relevante opleiding en nevenactiviteiten een pre. Voor de afdelingen zoals Finance & Control, Informatiemanagement, Marketing & Communicatie, Personeel & Organisatie, Verkoop, Verzekeringen en de diverse Secretariaten zoeken we medewerkers die meedenken met de organisatie. Hoe help jij ARAG een innovatieve juridisch dienstverlener te zijn en te blijven? Daarom vragen wij om creativiteit en daadkracht. Jouw enthousiasme en resultaatgerichtheid brengen vernieuwing teweeg. Klantvriendelijkheid voert in jouw handelen de boventoon. Ook ben je sociaal en werk je graag binnen een informele bedrijfscultuur. 

Kennismaken en solliciteren bij

Graag geven we jou een zo eerlijk mogelijk beeld van de sollicitatieprocedure. In deze procedure vinden we het niet alleen belangrijk om jou te leren kennen, maar willen we ook dat jij ons kunt leren kennen. Zo snijdt het mes aan twee kanten. Aan het eind van de sollicitatieprocedure hopen we jou een mooi aanbod te doen en je te verwelkomen als nieuwe collega. 

Ronde 1 – Motivatiebrief en CV 
Ben je geïnteresseerd in een vacature? Dan kun je hiervoor solliciteren door het uploaden van je CV en motivatiebrief op onze site. Vervolgens laten we je telefonisch weten of je bent uitgenodigd voor een oriënterend gesprek. 

Ronde 2 – Oriënterend gesprek (en eventueel e-assessment) < 
Het oriënterende gesprek vindt plaats met de verantwoordelijke teamleider of manager en een tweede gesprekspartner. Voor juridische functies bij de afdeling Rechtshulp ontvang je direct na je gesprek feedback. Wanneer de uitslag positief is, volgt er aansluitend een e-assessment. Bij een negatieve uitslag stopt de procedure. Op basis van het oriënterende gesprek en het eventuele e-assessment wordt besloten of we je uitnodigen voor een tweede gesprek. Je wordt hier telefonisch over geïnformeerd. 

Ronde 3 – Tweede gesprek 
Het tweede gesprek voer je wederom met de verantwoordelijke teamleider of manager en een P&O-adviseur. Naderhand wordt besloten of we overgaan tot het aanbieden van een arbeidsovereenkomst. 

Ronde 4 – Arbeidsvoorwaardengesprek 
Is de uitslag positief, dan volgt een (telefonisch) arbeidsvoorwaardengesprek. Is er overeenstemming over de arbeidsvoorwaarden, dan verwelkomen we je graag als nieuwe collega! 

Sollicitatieprocedure stagiaires 
De sollicitatieprocedure voor stages begint met het uploaden van je CV en motivatiebrief op onze site. Vervolgens laten we je weten of je bent uitgenodigd voor een gesprek met een teamleider of manager. In dit gesprek gaan we in op je CV en leggen we je een casus voor (alleen bij juridische stages). Naderhand word je benaderd door een P&O-medewerker of je bij ons mag starten als stagiair(e).