Overslaan en naar de inhoud gaan

Coolblue

Werken bij Coolblue

Alles voor een glimlach.

Samen werken we elke dag keihard om klanten blij te maken. Door duidelijk en open te zijn en met ze mee te denken. Zo verstoppen we het telefoonnummer van onze klantenservice niet ergens onderaan onze website. Zijn onze algemene voorwaarden zo geschreven dat zelf je tienjarige nichtje ze begrijpt. En bezorgen we zelfs op zondag. 

Geschiedenis

Rotterdam, 1999. De 3 vrienden Pieter, Paul en Bart zitten in Café De Dijk en hebben net een college gevolgd van Hans Breukhoven (Free Recordshop). "Zo'n eigen bedrijf oprichten, dat kunnen wij ook," denken ze. Aan tafel 7 wordt het bedrijfsplan op een bierviltje geschreven. Er staan 2 doelen op: geld verdienen en een voorbeeldbedrijf worden op het gebied van klantgericht ondernemen. Kort daarna starten ze met de webshop MP3man.nl. De eerste pakketjes verstuurden ze vanuit Pieters slaapkamer aan de Libellenstraat.

Klantreisbureau.

Wij zijn geen e-commercebedrijf, retailer of webshop. Nee, we zijn een klantreisbureau. Want we organiseren klantreizen van begin tot eind, op zo'n manier dat onze klanten er blij van worden en wij eraan verdienen.

Als je een klantreisbureau bent, moet je hele organisatie hierop ingericht zijn. Daarom is Coolblue opgedeeld in domeinen. In elk domein werken Klantreizigers, Business Analisten, Interaction Designers, Owners en Developers keihard aan een klein deel van de klantreis en het optimaliseren hiervan. Bijvoorbeeld in de domeinen Pricing & Assortment, Shipping & Delivery en Stores. Da’s inderdaad een hoop Engels, want in de domeinen zitten ook internationale Coolblue’ers.